شهید کاظم داوند

مردی که در آسمان جاودانه شد

شهید کاظم داوند

مردی که در آسمان جاودانه شد

شهید کاظم داوند

التماس به خدا شجاعت است، اگر برآورده شود حاجت است اگر برآورده نشود حکمت است. التماس به خلق شرمندگی است اگر برآورده شود منت است اگر برآورده نشود ذلت است.
کاظم داوند یکم خرداد 1355در روستای آهوئیه از توابع شهرستان بافت به دنیا آمد و سی ام بهمن 1381 در ارتفاعات سیرچ کرمان بر اثر سانحه هوایی به شهادت رسید مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

آخرین نظرات

شهید کاظم داوند

شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۲، ۰۳:۲۷ ب.ظ

شهید کاظم داوند،  بی قرار، منتظر  

سلام بر شهیدان ،آنان که در قهقه مستانه و در شادی وصولشان نزد خداوند روزی می خورند . 

شهید کاظم داوند درقطعه ای اززمان درس معرفت و محبت امام زمان)عج(  را به تمامی ما دادند و با انتظار در درگاه الهی خواستنی شد که خداوند متعال مشتاق دیدارش شد.مصداق بارز آیه ی «ارجعی الی ربک راضیه مرضیه » یکی از زیبایی های مشهود زندگی شهید کاظم داوند عشق به امام زمان )عج( بود و در این ادعای عاشقی ثابت قدم بود .

 دانلود فایل pdf

شهید کاظم داوند،  بی قرار، منتظر  

سلام بر شهیدان ،آنان که در قهقه مستانه و در شادی وصولشان نزد خداوند روزی می خورند . 

شهید کاظم داوند درقطعه ای اززمان درس معرفت و محبت امام زمان)عج(  را به تمامی ما دادند و با انتظار در درگاه الهی خواستنی شد که خداوند متعال مشتاق دیدارش شد.مصداق بارز آیه ی «ارجعی الی ربک راضیه مرضیه » یکی از زیبایی های مشهود زندگی شهید کاظم داوند عشق به امام زمان )عج( بود و در این ادعای عاشقی ثابت قدم بود .  

کودکی بخشی از مراحل رشد آدمی است که می تواند سکویی برای پرواز تا بینهایت انسان باشد کودکی دورانی است که می تواند فرد را برای فردا و فرداها آماده کند . کودکی دورانی است که استعدادهای بالقوه می تواند به فعالیت درآمده و انسان با نیروی  حقیقت طلبی راه را از چاه تشخیص دهد وزودتر از حد متعارف ،خود را به ساحل امن حقیقت برساند و شهید کاظم داونددربسترتربیتی الهی رشد کرد وعبودیت رادرسایه سارمربی بزرگی چون  امام زمان )عج( درک کردواستعدادهای نهفته اش به شکوفایی وفضیلت رسید . 

با سختی و بلا و درد و آزما یش انس گرفت رسیدن به قله های شرف و افتخار وقتی پدید می آید که انسان بتواند با شناخت راه و آگاهی به قوانین حاکم بر آن و آزادی از غیر خدا ،از موانع راه عبور کرده و صخره ها و دره ها وپستی و بلندی ها را با توکل به خداوند و توسل به حضرات معصومین )ع( در نوردد تا به روی قله قرب الهی لطف خدا را تجربه کند و برای شهید کاظم داوند پدید آمد و تمامی مراحل تربیت را خوب تجربه کرد و توانست از گردنه ها با سعه صدر و پایداری مراحل گذر نماید . در نوجوانی و جوانی به کمال رسید آن قدر به خدا نزدیک شد که دوری از یار برایش سخت شد و خیلی زود به دیدار خدا پیوست . 

شهید کاظم داوند از دوستداران واقعی بود که به مقام و جایگاه ولایت نه تنها به زبان اعتراف داشت بلکه در مقام عمل تسلیم محض بود . به راه و روش ائمه اقتدا کرده و در این اقتدا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کرد و چه زیبا وضعیت این گونه اشخاص را حضرت امام زین العابدین )ع( به تصویر کشیده و می فرماید : کسانی که بدون توجه به اطراف ،چشم نظر به سوی ولایت دوخته اند ،از مواهب الهی مانند برخورداری از صلوات و سلام در دنیا و آخرت ،بهره مندی از رحمت و مغفرت الهی و همراهی و مصاحبت با ائمه اطهار نصیبشان می شود . 

و شهید کاظم داوند این گونه بود. منتظر امام زمان )عج( یعنی منتظر دولت ائمه اطهار بود و عاشق ولایت بود . 

همواره باید چشم هایمان برستارگان نورانی در آسمان شهادت خیره باشد . ستارگان زیبا و روشنایی گستری که چشمان را خیره خود کرده اند و دل ها را نوازش می دهند . آن چه که به این ستارگان کرامت و قداست و نور بخشید . روح بلند و الهی شهدا بود که در سایه ی ایمان و عمل صالح به دست آورده بودند و همین باعث شد که در تاریخ نامشان ماندگار و یادشان الهام بخش و خاطره انگیز بماند . 

شهادت راهی گشوده به حق است که شهیدان مخلص پیش قدم و هموار کننده ی این راه شدند شهید کاظم داوند بی قرار منتظر در آرزوی وصال و شوق دیدار زنده بود . و شاید مهلتی داشت برای عشق ورزیدن و تطهیر . این انتظار چه زود به پایان رسید و چه پایان خوشی داشت این انتظار! وصال = وصال از جاده شهادت.شهادت،سعادت وتسکین روح پرتلاطم منتظر بی تاب و بی قرار بود 

شهید کاظم داوند فردی با ایمان ،با تقوی و قلبی سرشار ازآرامش واطمینان، به دور از اضطراب و نگرانی داشت )کمال ایمان درحسن خلق،گشاده رویی، اخلاق نیک و پسندیده است.(همین خوش اخلاقی است که دیگران رابه صفای باطن فرامی خواند و مجذوب  رفتار خوش می سازد . 

هر کس که شهید کاظم داوند را می شناسد از برخورد خوش و چهره خندان و روی بازش سخن می گوید شهید کاظم داوند اهل نماز ، و دعا و عبادت بود و عبودیت او چشمه سار همه فضائل ونیکی ها بود . و هیمن روح بلند پرستش و عبادت او بود که سرانجام با قلبی پاک روانه ی خانه ی دوست شد . 

شهید کاظم داوند هرلحظه ازعمرخود را با تلاش همراه با اخلاص سپری کرد که جز همین چند صباح ،فرصتی برای جمع آوری توشه نیست هر لحظه اش گذرا ست  

رابطه اش با خدا آن قدر نزدیک بود که نشانه های ایمان در چهره اش نمایان بود . شهید کاظم داوند پر از محبت و دوستی بود و ملاک دوستی را خدایی بودن می دانست واین که همه در فراقش آن گونه غمگین شدند.محبتی بود که او خود در دل ها ایجاد کرده بود اعمالش پر از عطر اخلاص ،پر از رنگ دوست بود . خالص بودن عمل سری است که دیگر بندگان از آن غافلند .در همه کارهایش، نیتش و عبادتش اخلاص داشت . و همین اخلاص راز عروج شهید کاظم داوند بود هرگز نشانی از عجب و ریا به دل راه نداد و در این دنیای فانی مغرور و متکبر نبود .و بر هوای نفسانی خودش پا گذاشت و بر مواهب دنیا چشم پوشید . شخصیت پرجاذبه ی شهید کاظم داوند به دور از هر گونه ریا ودر کمال صداقت و پاکی بود به گونه ای رفتار می کرد که دیگران خواسته و ناخواسته به حوزه ی نفوذ و دوستی او کشیده می شدند . درباره ی شهید و فضل شهید آن قدر در اسلام روایت شده است که انسان متحیر می شود . در روایتی از پیامبر )ص( نقل شده است که برای شهید هفت خصلت است : 

1-با اولین قطره خون او تمام گناهانش بخشیده می شود . 2-جایگاه خود را در بهشت می بیند 3-از حوریان با او ازدواج می کنند 4-از وحشت بزرگ روز قیامت در امان می باشد 5-از عذاب قبر ایمن است 6-به زیور ایمان آراسته می گردد . 7-شهید نظرمی کند به وجه الله )برای نبی و شهید ( 

آخرین منزل و کمالی که برای کسی به وجود می آید نظر به وجه الله است که شهدا مقارن انبیاء می باشند در جلوه ای که خداوند بر انبیا می کند همان جلوه را بر شهدا می کند 

شهید کاظم داوند )روحش شاد و یادش گرامی باد ( دین خود را به اسلام و کشورش ادا نمود و به این جایگاه رفیع شتافت و در این دنیای آزمایش و زودگذر فهمید که چگونه زندگی کند و چگونه بمیرد . از تن خاکی گذر کرد و ازخود به سوی خدا سفر کرد.راه شهدا راه حق است ان شاء الله ما را ببخشند و در روز جزا شفاعتمان کنند .به قول پیامبر اسلام ) ص( شهدا جز گروهی هستند که در نزد خداوند شفاعت می کنند 


نویسنده : سیروس سالاری

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۲/۱۰/۱۴
  • ۶۶۱ نمایش
  • حسین سالاری

نظرات (۲)

  • خواهر زادت
  • خیلی دوست دارم.............!!
    نوشته بسیار زیبا وعالی ست خداوند انشااله همه ما را با شهدا محشور بفرماید وعاقبت شما را بخیر کند
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    تجدید کد امنیتی